Lipcowe wystawy w Arboretum

Zapraszamy w lipcu do zapoznania się z wystawami:
– Małgorzata Wyszogrodzka-Trzcinka. „Konstelacja Bolestraszyce”
– Mikołaj Kowalski, Małgorzata Pawlak. „Obrazy niewerniksowane”
– Radosław Skóra. „Rzeźba”
– Piotr Szwiec. „Pierwotny krąg”
– Alicja Kupiec. „Figura biała w Arboretum”

Małgorzata Wyszogrodzka-Trzcinka. „Konstelacja Bolestraszyce”
Małgorzata Wyszogrodzka-Trzcinka absolwent i pedagog Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Łodzi (dyplom 1974 r.), obecnie Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego. Długoletni pracownik Katedry Dziewiarstwa ( do 2003 r.). W chwili obecnej profesor zwyczajny w Katedrze Wzornictwa na Wydziale Wzornictwa i Architektury Wnętrz. Kierownik Pracowni Podstaw Projektowania. Prowadzi rówież przedmiot Kreacja Artystyczna na I roku studiów magisterskich Wydziału. W swoim dorobku artystycznym ma udział w wielu wystawach indywidualnych i w międzynarodowych wystawach zbiorowych zagranicą m.in w 5e i 6e Biennale Internationale de la Dentelle Bruksela, Washington, Praha, Heidelberg i na terenie Polski: 12. Międzynarodowe Triennale Tkaniny, Centralne Muzeum Włókiennictwa Łódź. Jest twórcą tkanin unikatowych, przestrzennych obiektów plenerowych z wikliny, prac rzeźbiarskich. „Konstelacja Bolestraszyce” to nowe prace autorki z zapoczątkowanej w 2015 r. serii obiektów tkanin-rzeźb wykonanych z grubego drutu mosiężnego, z zastosowaniem indywidualnej techniki. Jak pokazać to co niedopowiedziane, gdzie szukać piękna i jak ono może wyglądać. Piękno w prostocie i umiarze, w precyzji kształtowanej formy, gromadzącej skondensowaną energię. Inspiracją do wystawy jest unikalna atmosfera i piękno przyrody Arboretum.

Mikołaj Kowalski, Małgorzata Pawlak. „Obrazy niewerniksowane”
Małgorzata Pawlak i Mikołaj Kowalski, artyści mieszkający i pracujący w Lublinie, są zeszłorocznymi absolwentami Malarstwa na Wydziale Artystycznym UMCS. Prace tych dwojga malarzy różnią się zarówno pod względem tematyki, kolorystyki jak i źródeł inspiracji, jednak podejście do malarstwa, metody pracy czy sposób rozumienia swojego miejsca w świecie sztuki, pozostają dla artystów podobne. Kowalski czerpie inspiracje przede wszystkim z natury. W jego pracach widoki i wrażenia zaczerpnięte wprost z codzienności nabierają cech ponadczasowych, zwykłe sekundy z życia każdego człowieka przemieniają się w dzieła sztuki. Codzienne chwile, obrazy znajome każdemu, lecz zapominane po chwili, w malarstwie Mikołaja Kowalskiego pojawiają się, niczym klatki z zatrzymanego filmu, odsłaniając przed widzem zupełnie nowe znaczenia. Punktem wyjścia dla pracy Małgorzaty Pawlak jest refleksja nad znaczeniem pojęć kluczowych dla malarstwa, rozumianego zarówno jako rzemiosło, jak i przestrzeń działalności artystycznej. Na pytanie czym jest malarstwo artystka próbuje odpowiedzieć za pomocą języka malarskiego. Posługując się eksperymentem formalnym bada właściwości i granice medium.
Mikołaj Kowalski ur. w 1991 r. w Lublinie. W 2010 r. ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Sztuk Pięknych w Lublinie. Od 2010 r. studiował Malarstwo na Wydziale Artystycznym UMCS w Lublinie, w pracowni profesora Jacka Wojciechowskiego. W 2014 roku obronił z wyróżnieniem dyplom licencjacki. W roku 2016 obronił z wyróżnieniem dyplom magisterski.
Małgorzata Pawlak ur. w 1991 r. w Opolu Lubelskim. W 2010 r. ukończyła III Ogólnokształcące Liceum imienia Unii Lubelskiej w Lublinie. Od 2010 r. studiuje Malarstwo na Wydziale Artystycznym UMCS w Lublinie w pracowni profesora Jacka Wojciechowskiego. W 2014 r. obroniła z wyróżnieniem dyplom licencjacki. W 2016 r. obroniła z wyróżnieniem dyplom magisterski.

Piotr Szwiec. „Pierwotny krąg”
Piotr Szwiec studia odbył na kierunku architektura wnętrz na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, obecnie Uniwersytet Artystyczny. Doktor habilitowany, profesor nadzwyczajny UAP. prorektor ds. studenckich. Organizuje interdyscyplinarne badania naukowe oraz warsztaty i plenery studenckie. Opiekun i inicjator powołania w 2011 r. Koła Naukowego Studentów Kierunków Projektowych „LOOP” w UAP. Współtwórca programu Studiów Doktoranckich na Wydziale Architektury i Wzornictwa UAP. Zajmuje się rysunkiem, malarstwem i działaniami przestrzennymi. Jako autorem licznych projektów architektonicznych, detali i wnętrz. Od 2004 r. prowadzi badania naukowe dotyczące architektury regionalnej i jej związków z krajobrazem, aktywnie uczestniczy w konferencjach naukowych, jest autorem wielu publikacji w tej dziedzinie.

Alicja Kupiec. „Figura biała w Arboretum”
Alicja Kupiec ur. 1973 r. w Lublinie. Absolwentka Wydziału Ceramiki i Szkła Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Dyplom w pracowni prof. Krystyny Cybińskiej w 2001 r. Adiunkt w Pracowni Ceramiki Zakładu Rzeźby i Ceramiki prof. Adama Myjaka na Wydziale Artystycznym UMCS. Doktorat na ASP we Wrocław w 2010 r. Udział w wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych. Wystawa „Figura biała w Arboretum” jest wystawą towarzysząca VII Festiwalowi Ogrodowemu w Bolestraszycach 2017.
….Bibelot. Ozdoba. Przedmiot dekoracyjny. Kolejna sekwencja refleksji dotyczących przedmiotu. Tym razem koncentruję się na użytkowo – nieużytkowym. Bibelot, silnie związany z potrzebą, zbieractwa, kolekcjonowania i dekorowania jest obiektem inspirującym do analizy szczególnych relacji między jego zewnętrzem, materialnymi właściwościami i logiką przeznaczenia. Obserwacja formy, funkcjonalności, indywidualnych cech i atrybutów prowokuje do rozważań nad relacjami, współzależnością z pojęciem czasu i łącznością z jego przepływem. W rzeczy interesuje mnie jej „czas po człowieku”. Po jego własnych próbach uporządkowania, organizacji własnej przestrzeni, kiedy po etapie bezładu i przypadkowości pojawia się cudzy, narzucony, obcy schemat. Układ pozbawiony refleksji, neutralny. Rysujący się kształt konkretyzuje się przez biel – kolor bez koloru. Albo koloru kwintesencję. Na nim z kolei rysuje się pajęczyna znaczeń. Delikatna nitka rysunku starości, pierwotności, doświadczeń. Plan, schemat możliwości tysiąca wzorów. Narastające warstwy znaczeń określają dwa szczególne. Potencjał. I nieuchronność….

Radosław Skóra. „Rzeźba”
Radosław Skóra urodzony w 1978 roku w Lublinie. Absolwent Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie. Dyplom w pracowni rzeźby u prof. Sławomira Mieleszko. Od 2003 r. pracuje na Wydziale Artystycznym UMCS w Zakładzie Rzeźby i Ceramiki prof. Adama Myjaka jako pracownik inżynieryjno-techniczny. Od 2011 roku pracuje jako asystent na UMCS. Uczestniczył w kilku wystawach indywidualnych i zbiorowych.
Wystawa prezentuje rzeźby i płaskorzeźby powstałe w latach 2013–2016. Są to prace składające się na dwa cykle: Cykl „Drzewa” jest impresją na temat przyrody i relacji człowieka z naturą, natomiast cykl „Chopin” przedstawia płaskorzeźby w których starałem się przełożyć na język plastyczny muzykę Fryderyka Chopina. Obiekty prezentowane na wystawie wykonane są między innymi z blachy stalowej, spawanej a także z ceramiki i żywic poliestrowych.
Wystawa Radosława Skóry „Rzeźba” jest wystawą towarzysząca VII Festiwalowi Ogrodowemu w Bolestraszycach 2017.

RSS
Facebook
YouTube